Виховна робота у 2011-2012 н.р.

Протягом 2011-2012 навчального року виховна робота в школі була спрямована на вирішення теми: «Перебудова виховної роботи навчального закладу в межах Школи здоров’я» і була організована так, щоб максимально і всесторонньо розкривати весь спектр природного потенціалу дітей.

Міцні знання, матеріальна база школи, творча співдружність педагогічного і учнівського колективів – запорука успішності школярів. У школі достатня кількість талановитих учнів, що мають різні дарування, - це не лише вивчення наук, дослідницька робота, але і творча діяльність. Даний напрям роботи з обдарованими учнями знаходиться в центрі уваги педагогічного колективу СЗШ №158.

Творче виховання, як один з напрямів виховання, починається ще в початковій школі. Всі педагоги початкової школи в системі розвивають в учнів творчі здібності за допомогою творчих доручень, ігор, традиційних свят, концертів і ранків.

У 2011-2012 н. р. виховна робота з учнями 1-11-их класів здійснювалася згідно річного плану роботи школи, районних та міських заходів.

Виховна робота школи розподілена на основні напрями:

- Учнівське самоврядування;

- Колективні творчі справи;

- Виховання громадянської та національно-патріотичної культури;

- Родинно – сімейне виховання;

- Виховання трудової культури й професійна орієнтація;

- Виховання художньо-естетичної культури;

- Соціалізація особистості учня та сприяння її творчому розвитку;

- Виховання екологічної культури й туристсько–краєзнавча робота;

- Формування здорового способу життя;

- Превентивне та правове виховання моральної культури;

- Соціальний супровід і підтримка учнів, які потребують допомоги.

Низка різноманітних виховних колективних заходів націлена була саме на те, щоб викликати в дітей почуття радості, захоплення, подиву, виховати в них естетичні смаки, розкрити нові таланти. Так, було проведено конкурс виробів із природного матеріалу «Осіння райдуга», колективну творчу справу «Тиждень здоров‘я і розвитку», конкурси «Міс Попелюшка» (1-4 кл.) і «Міс Осінь» (5-11 кл.), «Міс школи – 2012», конкурс фотографій на тему: «Дужими зростаємо, про здоров‘я дбаємо», огляд зовнішнього вигляду учнів «По одежинці зустрічають», конкурси малюнків «Я і мої вчинки», «Крокуємо здоровими у світле майбуття», «Ми любимо зиму» та ін.

У школі створено систему виховання здорового способу життя, яка сприяє розвитку фізичних здібностей учнів. Один із напрямів цієї системи – це проведення у листопаді місячника «В здоровому тілі – здоровий дух», який в цьому році проходив під гаслом «Крок назустріч здоров‘ю». Вже традиційними стали профілактичні дні з виконанням учнями 1-11 класів завдань щодо значущості здоров‘я, анкетування «Навчальне навантаження» і «Моє здоров‘я», виховні години в 1-11 кл. «Здоров‘я – головне багатство», тренінги «Моделюємо власне майбутнє» (психолог Костяна Н.Б.), інформаційні п‘ятихвилинки «Тютюн – ворог!», лекції з гігієни та ін. Високу оцінку отримали заходи: педрада «Здоров‘язберігаюче середовище як засіб успішної соціалізації дитини», яку підготувала заступник директора з виховної роботи Гондюл І.Л., фізкультурно-патріотичне свято-огляд інсценованої військової пісні і кроку серед 9-11 класів, що пройшло під керівництвом директора школи Літошко Л.Г., переможцями якого стали учні 9-В класу (кл.кер. Кобіль Ю.М.), організація спортивних ігор народів світу (вч. фізкультури Вакуленко К.Ю. та Красова О.В.), випуск методичного порадника для вчителів «158 сходинок» щодо створення у школі здоров‘язберігаючого середовища.

Як завжди, вірними помічниками у виховній роботі школи залишається дитяча студія «КВН» (кер. Гондюл І.Л., Черненко Т.Я.) та творчий колектив «Ми» (кер. Заіка В.О.), які завжди спрямовують свою діяльність на допомогу школі в позакласній роботі з виявлення й розвитку творчих здібностей учнів. Їх вихованці — учні школи, постійні учасники таких шкільних свят, як «День учителя», «Новий рік», «День святого Миколая», 8 Березня, «Посвята в старшокласники» та ін.

Важливим моментом у виховній роботі є пропагування української культури, народних звичаїв, формування особистості на національних та загальнолюдських цінностях. З цією метою у школі було проведено загальношкільний захід «Ми – українці», присвячений 20-річчю Дня Незалежності України, в рамках якого було проведено День вишиванки та сценічні виступи «Я люблю Україну» та ін.

Протягом року активно працює клуб «Пам‘ять» (кер. Костюченко О.В.). Членами клубу ведеться активний збір матеріалу «Ордени в моїй родині», «Ми пам‘ятаємо» та ін. Так, у жовтні була організована виставка найкращих робіт учнів «Герої живуть вічно».

До Дня Перемоги наша шлкола – одна з перших шкіл - взяла участь у Міжнародній акції «Георгіївська стрічка – 2012», що проходила під девізом «Я пам‘ятаю! Я пишаюся!». Акція триває в Україні уже 7 років і її підтримують близько 70 країн - членів ООН. Всі присутні учні, яких було близько 200 чоловік, отримали символ акції – стрічку, що має кольори бойових нагород – ордена Святого Георгія і солдатського ордена Слави часів Великої Вітчизняної війни.

Питання виховного процесу розглядалися на засіданнях методоб’єднання класних керівників, ради школи, на нарадах при директорі та педрадах.

З метою розширення дитячого кругозору, ознайомлення з пам’ятками культури, архітектури, історії та мистецтва м. Києва та рідного краю були здійснені туристичні подорожі: м. Одеса – 9-Б кл. (кл.кер. Гетьман О.В.), 8-А кл. (кл.кер. Тримайло Г.Ю.), 9-В кл. (Кобіль Ю.М.), м. Переяслів-Хмельницький – 6-А кл. (кл.кер. Кучай М.В.), 8-Б кл. (кл.кер. Коваленко О.П.), 9-А кл. (кл.кер. Хоменко В.С.), оглядова екскурсія по Києву – 3-А кл. (кл.кер. Шевчук О.С.), 4-А кл. (кл.кер. Скетецька Л.В.), 2-А кл. (кл.кер. Черненко Т.Я.), Вишгородський історико-культурний заповідник – 5-А кл. (кл.кер. Оникій Я.В.), 6-А кл. (кл.кер. Кучай М.В.) та ін.

Одним із виховних напрямків роботи у школі є - правове виховання, спрямоване на запобігання правопорушень серед неповнолітніх. Основою попередження правопорушень серед учнів є викладання правознавства у 9-10 класах, робота клубу політичних і правових знань (вч. Бойчук І.В.), проведення класних та загальношкільних заходів, занятість учнів у позаурочний час. Так, у І семестрі було проведено виховні години «Жити за Законами держави» у 1-11 класах, конкурси малюнків «Я і мої вчинки» (1-5 кл.), стінних газет «Паління і підлітки: правова основа» (5-11 кл.), книжок своїми руками на правову тематику (3-8 кл.), конкурс на кращий клас з правового виховання (1-11кл.), анкетування «На паралельних дорогах прав та обов‘язків», організовано участь дітей 8-11 кл. у роботі круглого столу «Школа-територія вільна від насильства щодо дітей», рейд «Хто спізнився на урок?», випуск номера шкільної газети для батьків «Територія батьків» щодо правового виховання у сім’ї, до якого ввійшли матеріали: «Обов‘язки та відповідальність батьків за виховання дітей» та «Пам‘ятка для батьків з правового виховання», а для учнів – інформаційного бюлетеня «Радник юстиції» та ін.

Продовжує працювати рада з профілактики правопорушень, яка складається з представників педагогічного колективу, батьків і старшокласників. Рада з профілактики правопорушень збирається раз на місяць відповідно до плану роботи школи і слідкує за дотриманням Правил поведінки й правопорядку учнями в урочний час. На розгляд ради виносяться питання, пов'язані з дисциплінарними проблемами, приймаються рішення про передачу питань до розгляду в районній службі в справах неповнолітніх, в кримінальну міліцію. Так, Рада профілактики здійснювала роботу з учнями, схильними до порушень внутрішкільної дисципліни (Фролов Є. – 7-Б кл., Алексеєнко Д. - 6-А кл., Коваль Я., Клен Д., Кирилович О., Небрат В., Пономаренко В., Вдовенко Я., – 9-А кл., Черак А. – 6-Б кл., Сміленко К. – 6-Б кл., Кононяко В. – 8-А кл., Коньков Б. – 8-А кл., Ленда А. – 7-А кл., Брайко Д. – 7-Б кл., Захаров І. – 8-В кл.), була ініціатором заходів щодо запобігання негативних проявів в підлітковому середовищі.

Класні керівники, вчителі-предметники, а також практичний психолог індивідуально працюють з батьками та учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги, схильними до правопорушень. У цьому році 3 учнів стоїть на обліку важковиховуваних учнів: Сміленко К. (6-Б кл., кл.кер. Якусевич Л.М.), Фролов Є. (7-Б кл., кл.кер. Заіка В.О.), Клен Д. (9-А кл., кл.кер. Хоменко В.С.), за кожним з них закріплено педагога-наставника, що проводить з ним індивідуальну роботу щодо корекції його поведінки й навчальних досягнень.

Робота адміністрації школи та педагогічного колективу з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх активно проводилась спільно з Службою у справах дітей, соціальною службою у справах сім‘ї та молоді і кримінальною міліцією, що дало свої результати. Завдяки спільній роботі до навчання було повернуто сироту Бондаренка Андрія (7-Б кл., кл.кер. Заіка В.О.).

Педагогічний колектив здійснює постійний контроль за відвідуванням учнями школи. Позитивні результати дають рейди «Літери «н» у класному журналі», «Голос чергового», «Блискавка».

Однією з ефективних форм виявлення результативності щодо формування громадянських якостей учнів є їх участь у різноманітних формах позашкільної виховної діяльності, які дозволяють розкрити творчі здібності, формують досвід громадянської поведінки. Тому адміністрація школи забезпечує участь дітей у Всеукраїнських, міських та районних конкурсах, фестивалях виховного спрямування. І щорічно школа має переможців, лауреатів та призерів багатьох таких конкурсів. Так, у 2011-2012 н.р. маємо такі здобутки:

Назва заходу

Рівень

Результат

1

Правовий турнір

районний

ІІІ

2

Фестиваль команд КВН «Комікленд»

районний

ІІ

3

V фестиваль-конкурс «Молодь обирає здоров‘я» в номінації літературно-музично-спортивні міні-композиції

районний

ІІІ

4

Гра «Інтелект-турнір»

районний

участь

5

Гра «Крок»

районний

участь

6

ІХ конкурс-фестиваль «Діалог держав: партнерство в освіті»

районний

ІІ місце – в сценічному виступі, V місце – загальний результат серед 10 пеціалізованих шкіл, що брали участь

7

Екологічна акція-конкурс «Допоможемо птахам взимку» в номінаціях:

«Краще оповідання»

«Кращий колективний фотозвіт»

Кращий малюнок «Життя птахів взимку»

районний

міський

районний

міський

районний

І (Літошко Влада,

7-А кл.)

ІІІ (Літошко Влада,

7-А кл.)

І (8-Б кл.)

ІІІ (8-Б кл.)

І (Красицький Назар,

2-А кл.)

8

Творчий конкурс святкових новорічних листівок

міський

ІІ

(Паладій Катерина,

6-А кл.)

9

ІХ Міжнародний навчально-оздоровчий збір лідерів учнівського самоврядування ЗНЗ м. Києва «Лідер – 2011»

міжнародний

І

(Степанюк Катерина,

9-А кл.)

10

Огляд хорових колективів та солістів вокального жанру

районний

участь

11

Фестиваль народної творчості працівників установ освіти м. Києва «Квітучі барви таланту», естрадний жанр

районний

участь

(Оникій Я.В. – вчитель інформатики, Широкова О.М. – вчитель музики)

12

Всеукраїнський конкурс-захист сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю»

районний

міський

І

І

13

Огляд-конкурс матеріалів на кращу організацію правової освіти та виховання у навчальних закладах

районний

міський

гран-прі

14

Конкурс веселих та кмітливих юних інспекторів руху «Молоде покоління – за безпечний рух»

міський

Всеукраїнський

І

участь

15

Туристсько-краєзнавчий зліт «Іскри дружби», присвячений 70-річчю партизанського руху в Україні

районний

участь

16

Екологічна акція «Ялинка – 2012» в номінації «Штучна ялинка як альтернатива зеленої красуні»

районний

І

(8-А кл., за оригінальність виконання роботи)

17

Конкурс дитячої творчості «Діти за чисту енергію» в номінації «Найкращий малюнок»

районний

І

(Тарасевич Богдана, 9-Б кл.)

18

Конкурс юних поетів «Діамантові зерна – 2012»

районний

міський

І (Коваленко Мілана, 11-А кл.)

19

Конкурс «Київський вальс - 2012»

в номінації «Емоційність та артистизм»

районний

ІІ

20

Конкурс творів «Мій Київ. Яким я його бачу у майбутньому?»,

районний

участь

(7-А кл.)

У грудні на базі нашої школи було проведено районний семінар на тему: «Діагностика виховного процесу. Контрольно-аналітична діяльність заступника директора з виховної роботи», який отримав високу оцінку з боку адміністрації районного управління освіти. Для учасників семінару було організовано виставку методичних матеріалів з виховної роботи, до якої увійшли: Літописи школи, випуски шкільних видань «Фабрика Думки», «158 сходинок», «Територія батьків», виступ учнів та вчителів «Щасливі разом!». Змістовна презентація навчального закладу показала основні віхи розвитку та головні досягнення колективу.

Основними формами виховної роботи були: класні години, тематичні заходи, класні батьківські загальнотематичні збори, проведення конкурсних програм, вивчення та аналіз соціально-побутових умов сімей учнів тощо. Так, було проведено інформаційну годину «Моє місто на мапі України» (7-Б кл., кл.кер. Заіка В.О.), годину інформації „Вчимося любити природу» (1-А кл., кл.кер. Половко С.М.), бесіду “Здоров'я - це не все, але все без здоров'я – ніщо» (7-А кл., кл.кер. Ісаєнко С.Б.), тренінг «Ми хочемо жити в екологічно-чистому світі» (9-Б кл., кл.кер. Гетьман О.В.), бесіду «Ми – з одного кореня» (8-Б кл., кл.кер. Коваленко О.П.), годину спілкування до річниці аварії на ЧАЕС «Жахливі сторінки нашої історії» (10-А кл., кл.кер. Алієва О.В.), інформаційний дайджест «Ми йшли до тебе, Перемого!» (5-А кл., кл.кер. Оникій Я.В.) та ін.

У школі продовжили свою роботу гуртки: «Дизайн-студія» (кер. Єрмак С.В.), писанкарство (кер. Заіка В.О.), театральний (кер. Хаустова О.В.), хоровий (Широкова О.М.) та спортивні секції. Шкільний театр показав театральну постановку «Дванадцять місяців», в якій було задіяно близько 20 учнів (кер. Хаустова О.В.).

З метою створення умов для реалізації творчого потенціалу дітей засобами декоративно-прикладного мистецтва протягом року були організовані виставки: «Україна вишивана» (1-5 кл.), «Золоті сторінки Києва» (5-8 кл.), «Герої спорту України, школи» (1-11 кл.), «Історія міст і сіл України» (1-6 кл.), “Зелена планета” (1-5 кл.), «Надійшла весна прекрасна» (1-5 кл.), «На шляху до майбутньої професії» (9-11 кл.), «Чорний біль України» (1-5 кл.), «Живе в народі пам’ять про героїв» (1-5 кл.).

Протягом 2011-2012 н.р. були реалізовані загальношкільні тематичні творчі програми та проекти, в яких учні могли проявити себе, а саме:

- Конкурс «Учень року – 2012», в якому взяло участь 25 учнів 9-11 класів, призерами стали: І місце – Степанюк К. (9-А кл., кл.кер. Хоменко В.С.), ІІ місце – Богульська А. (11-Б кл., кл.кер. Гревнєва С.В.), ІІІ місце – Османова К. (11-А кл., кл.кер. Осьмак О.С.).

- Творчий проект «Сто чудес України» (7-11 кл.), в якому активну участь взяли учні 7-А кл. (кл.кер. Ісаєнко С.Б.).

- Конкурс віршів «З любов‘ю до України» (1-5 кл.), переможцями якого стали Бородіна Юлія (1-А клас), Степанюк Еліна (1-Б кл.), Тилик Анна (2-А кл.), Перегудов Олексій (2-А кл.), Степанюк Олександр (3-А кл.), Нагорна Катерина (4-Б кл.), Русан Ольга (5-А кл.), Бойко Валерія (5-А кл.). Активними учасниками були і учні 2-Б і 5-Б класів.

- Печа-куча “Школа – територія права” (7-11 кл.), в якій активну участь взяли учні 5-А, 7-А і 9-А класів.

- Фестиваль шкільних талантів "Х-Фактор" (1-11 кл.), в якому в категорії "Я вмію читати вірші" перемогла Жук Валерія (1-А кл., кл.кер. Половко С.М.), в категорії "Найкращий голос школи" здобула перемогу Пронтенко Марія (11-Б кл., кл.кер. Гревнєва С.В.), в категорії "Танцюють всі" – Тарасевич Богдана (9-Б кл., кл.кер. Гетьман О.В.). Звання «Глядацька симпатів» отримали: в категорії "Я вмію читати вірші" - Тилик Ганна (2-А кл., кл.кер. Черненко Т.Я.), в категорії"Найкращий голос школи" - Король Ганна (8-Б кл., кл.кер. Коваленко О.П.), в категорії "Танцюють всі" - Семенчук Іван (5-Б кл., кл.кер. Хаустова О.В.).

- Конкурс «Міс школи - 2012» до Дня св. Валентина, в якому взяли участь 6 дівчат з 8-11 класів. Титул «Міс школи – 2012» здобула Степанюк В. (11-Б кл., кл.кер. Гревнєва С.В.), а «Міс глядацьких симпатій» - Ястремська Каріна (11-А кл., кл.кер. Осьмак О.С.).

- Конкурс юних читців «Шевченкознай» (1-4 кл.), переможницею якого стала учениця 2-А кл. Тютюнник Катерина та ін.

Протягом 2011-2012 н.р. класні керівники організовували екскурсії, відвідували з учнями заклади культури та спорту, здійснювали поїздки, а саме:

Клас

Прізвище, ім‘я, по батькові класного керівника

Кількість відвідувань закладів культури

Клас

Прізвище, ім‘я, по батькові класного керівника

Кількість відвідувань закладів культури

1-А

Половко С.М.

1

7-А

Ісаєнко С.Б.

8

1-Б

Ляшенко А.Д.

1

7-Б

Заіка В.О.

9

2-А

Черненко Т.Я.

3

8-А

Тримайло Г.Ю.

8

2-Б

Готліп Б.П.

2

8-Б

Коваленко О.П.

10

3-А

Шевчук О.С.

4

8-В

Ляшко Н.М.

4

3-Б

Дюдіна О.В.

2

9-А

Хоменко В.С.

7

4-А

Скетецька Л.В.

6

9-Б

Гетьман О.В.

7

4-Б

Мінахіна С.В.

5

9-В

Кобіль Ю.М.

7

5-А

Оникій Я.В.

9

10-А

Алієва О.В.

5

5-Б

Хаустова О.В.

5

10-Б

Мисель Т.П.

5

6-А

Кучай М.В.

10

11-А

Осьмак О.С.

4

6-Б

Якусевич Л.М.

7

11-Б

Гревнєва С.В.

4

Заступник директора з виховної роботи Гондюл І.Л. помістила результати досвіду роботи педколективу та методичних досліджень школи на сторінках журналів, а саме: стаття «Школа сприяння здоров‘ю – дорога в майбутнє» була надрукована у науково-методичному журналі «Педагогічна майстерня», 2012 р., №3(15), с. 8-15, стаття «Сучасна школа – територія здоров‘я» - у журналі «Відкритий урок: розробки, технології, досвід.», 2012 р., №3, с. 10-12.

Враховувалась участь учнів класів в конкурсах, змаганнях тощо. За результатами конкурсу було визначено переможців конкурсу «Зразковий клас 2011-2012 н.р.»:

1-4 класи

І місце - 1-А кл. (кл.кер. Половко С.М.)

ІІ місце – 2-А кл. (кл.кер. Черненко С.М.)

ІІІ місце – 1-Б кл. (кл.кер. Ляшенко А.Д.)

5-8 класи

І місце - 5-А кл. (кл.кер. Оникій Я.В.)

ІІ місце – 7-А кл. (кл.кер. Ісаєнко С.Б.)

ІІІ місце – 8-Б кл. (кл.кер. Коваленко О.П.)

9-11 класи

І місце - 11-Б кл. (кл.кер. Гревнєва С.В.)

ІІ місце – 11-А кл. (кл.кер. Осьмак О.С.)

ІІІ місце – 9-Б кл. (кл.кер. Гетьман О.В.)

9-Б клас (кл.кер. Гетьман О.В.) вже другий рік поспіль переміг в конкурсі “Найкращий черговий клас 2011-2012 н.р.”, який протягом всього року дуже вправно чергував, слідкував за дисципліною і порядком. ІІ місце посів 8-Б кл. (кл.кер. Коваленко О.П.), ІІІ місце – 11-Б кл. (кл.кер. Гревнєва С.В.).

Систематизовано матеріали літопису школи у друкованій формі та у форматі відеофільмів, які транслюються на перервах по телевізору у вестибюлі школи.

Невирішені проблеми:

- Недостатня якість підготовки вихованців хорового гуртка, а також спортивних секцій для участі в заходах і змаганнях районного та міського рівнів.

- Несистематично працювала редакція шкільної газети „Фабрика Думки”, не всі центри шкільного парламенту були задіяні у шкільному житті.

- Заступником директора з виховної роботи Гондюл І.Л. було недостатньо відвідано класних виховних годин, занять гуртків.

- Зовнішній вигляд окремих учнів продовжує бажати кращого, - вільний стиль одягу – не відповідає вимогам, що пред'являються у школі.

- Недостатньо результативною була робота школи з профілактики пропусків та запізнень учнів на навчальні заняття. Це свідчить про недостатню роботу класних керівників з цього напрямку роботи.

- Недостатньо якісною була організація учнівських колективів 8-А кл. (кл.кер. Тримайло Г.Ю.), 8-В кл. (кл.кер. Ляшко Н.М.), 9-А кл. (кл.кер. Хоменко В.С.), не враховано педагогами індивідуально-психологічних особливостей деяких учнів.

- Недостатня увага з боку класних керівників та педколективу була приділена до розвитку духовності та моральності учнів.

- Відсутній диференційований підхід у роботі з батьками «важких» дітей.

- Пасивність класних керівників: Готліпа Б.П. (2-Б кл.), Дюдіної О.В. (3-Б кл.), Хаустової О.В. (5-Б кл.), Якусевич Л.М. (6-Б кл.), Ляшко Н.М. (8-В кл.), які недостатньо залучали учнів свого класного колективу до участі в шкільних заходах.

- Недостатній рівень сформованості в учнів потреби жити в суспільстві за загальноприйнятими нормами.

Основні завдання:

- підвищення результативності участі вихованців шкільних гуртків та спортивних секцій у заходах і змаганнях різного рівня;

- втілення в життя соціального проекту «Шкільну газету «Фабрика Думки» - в народ!», метою якого є розвиток самостійності школярів, їх соціалізації з одного боку і реклама школи - з іншого;

- систематичне відвідування виховних годин і гуртків заступником директора з виховної роботи з розрахунку: 6 відвідувань на тиждень; особистий контроль роботи класних керівників в класах, що потребують індивідуальної педагогічної уваги;

- проведення педколективом школи для учнів 5-11 класів циклу лекцій та бесід з теми: «Плюси шкільного дрес-коду»;

- організація шкільним парламентом рейдів перевірки наявності шкільної форми (щотижня);

- проведення засідань м/о класних керівників на теми: «Превентивне виховання – одна із ознак компетентної особистості», «Робота з «проблемними» учнями та їх батьками», «Алгоритм індивідуального підходу до підлітка», «Нові форми роботи з класним колективом»;

- розробка Програм: «Будуємо стосунки», «Основи кулінарії», «Безпечний вибір», «Навчаємось батьківству: вчимо піклуватися», «Майбутні батьки: будуємо успішні взаємини сьогодні та міцні сім‘ї завтра» (за моделлю американської системи підготовки молоді до сімейного життя), «Сімейна гармонія»;

- організація лекторію правових занять для батьків за участю лікарів, представників правоохоронних органів та виконавчої влади;

- всім класним керівникам в щоденниках всіх учнів і особливо "проблемних" відмічати все те позитивне, що було в їх поведінці за кожний тиждень;

- формування й розвиток в учнів міцних переконань й потреби поводити себе згідно з моральними та правовими нормами, розробка пам`ятки для учнів щодо відносин толерантності, проведення правової години «Не переступи межу»;

- приділення уваги питанням користування мобільними телефонами під час навчально-виховного процесу;

- проведення моніторингу вихованості учнів в кінці кожного семестру, на підставі його результатів здійснювати планування роботи класними керівниками.

Кiлькiсть переглядiв: 136